loading...
rozdl
rozdl بازدید : 32 چهارشنبه 23 آذر 1390 نظرات (0)

بازار شایعات درباره نسل بعدی کنسول های بازی بسیار داغ است و روزی نیست که اخبار جدیدی پیرامون این کنسول ها منتشر نشود. مشخص است که دو کمپانی Sony و Microsoft از هم اکنون کار ساخت کنسول های نسل بعدی خود را آغاز کرده اند، اما شایعات منتشر شده از نسل بعدی Xbox بیش از نسل بعدی PlayStation بوده است. این شایعات به اندازه ای بوده که بتوان با در کنار هم قرار دادن آن ها اطلاعات کاملی از آن چیزی که ممکن است از نسل بعدی Xbox شاهد باشیم را پیش بینی کنیم. با در نظر گرفتن آن چیزی که در این شایعات منتشر شده، کنسول بعدی Microsoft با اسم رمز Xbox Loop در دست ساخت است که در بین بازیکنان به Xbox 720 معروف است.

با نزدیک شدن به همایش CES این احتمال قوت می گیرد که Microsoft کنسول بعدی اش را معرفی کند. کنسولی که قصد دارد آن را جایگزین Xbox 360 کند. بسیاری از ژورنالیست های صنعت بازی بر این باور هستند که این کنسول در CES 2012 به نمایش درنمی آید، چرا که زمان نمایش آن مناسب نیست و همین طور مخاطب های درستی هم در آن لحظه برای این کنسول در این همایش نمی توان یافت. CES محل دیوانگان تکنولوژی است. حتی اگر کنسول بعدی Microsoft دارای تکنولوژی های بسیار جدید باشد، باز هم یک کنسول بازی نمی تواند در مقابل تکنولوژی های روز دنیا جلب توجه کند.

البته معرفی یک کنسول جدید، خبر مهمی است، اما نباید این خبر بزرگ را در زیر سایه سایر تکنولوژی ها قرار داد. چیزی که در این مدت از Microsoft شاهد بودیم و سیاست های جدیدی که این کمپانی در پیش گرفته، مشخص می کند که تمام محصولات این کمپانی مانند Windows Phone ،Windows و Xbox در آینده از یک سیستم مشترک استفاده خواهند کرد و تمام آن ها با تکنولوژی Cloud با هم در ارتباط خواهند بود. نمایشگاه CES جایی نیست که بتوان در آن از آینده صنعت بازی صحبت کرد و یک کنسول بازی را معرفی کرد. صنعت بازی همایش های هیجان انگیزتری مانند E3 را در خودش دارد. مکانی که کاملاً برای این موضوع مناسب است.

البته ممکن است Microsoft از فرصتی که در CES بدست می آورد نیز استفاده کند و کنسول جدید را نمایش دهد، اما کاملاً مشخص است که این معرفی بسیار کوتاه و سطحی خواهد بود. این کمپانی اگر این کار را انجام دهد، فقط بازار را برای شنیدن اطلاعات بعدی، گوش به زنگ و هیجان زده می کند. به طور کلی باید در E3 شاهد این اتفاق بزرگ بود. سیاست های Microsoft در مقابل معرفی کنسول جدیدش غیر قابل پیش بینی بوده است. اولین Xbox در همایش GDC رونمایی شد و Xbox 360 در شبکه MTV برای اولین بار معرفی شد. پس شاید جایگاه بعدی ای که این کمپانی برای معرفی دستگاهش مد نظر دارد، همایش CES است و همان طور که گفته شد، این موضوع بسیار بعید به نظر می رسد.

معرفی یک کنسول جدید در حالیکه Xbox 360 بسیار خوب می فروشد و بازار خوبی را در اختیار دارد، غیر قابل قبول است. حتی خود Microsoft نیز هنوز برای این کنسول امکانات جدیدی معرفی می کند. شایعات دیگر حاکی از آن هستند که حرف و حدیث هایی که پیرامون نسل بعدیXbox  منتشر شده، اشتباه هستند. خیلی ها بر این باور هستند که Microsoft قصد دارد تا مدل های جدیدی از Xbox 360 را راهی بازار کند. گروهی دیگر بر این باور هستند که این شایعات در مورد تغییرات سخت افزاری ای است که قرار است در مدل Xbox 360 شاهد آن باشیم. طراحی کوچک تر، اضافه کردن Kinect به دستگاه اصلی و تغییرات دیگر می توانند از جمله المان های مدل جدید Xbox 360 باشند.

این موضوع می تواند برای خریداران بسیار جذاب باشد. کنسولی تازه، طراحی جدید، امکانات بیشتر و احتمالاً قیمت ارزان تر! Microsoft در این چند سال اخیر موفقیت های زیادی را با Xbox 360 در منطقه های مختلف بدست آورده است. پس عرضه یک مدل جدیدتر از این کنسول می تواند برای بسیاری از خریداران جذاب باشد. حتی کسانی که مدل های قبلی را خریداری کردند نیز وسوسه می شوند تا کنسول جدیدتر را خریداری کنند. Microsoft پول زیادی را بابت Xbox از دست داد، اما دروازه بزرگی برای Xbox 360 به وجود آورد. پس هنوز می توان شاهد موفقیت های بیشتر برای Xbox 360 و عرضه مدل های تازه آن بود.

در کنار این موضوع، باید به Kinect نیز اشاره کرد. این کنترلر حسی تنها یک سال است که وارد بازار شده و حتی روی فروش Xbox 360 نیز تأثیر گذار بوده است. آمار و ارقام نشان می دهند که فروش Xbox 360 نه تنها کم نشده، بلکه روند رو به رشدی را از خودش نشان می دهد. Microsoft نیز از آن کمپانی هایی نیست که فروش کنسولی که به دوران شکوفایی اش در بازار رسیده را به یکباره قطع کند. با این تفاسیر، به این نتیجه می رسیم که هر چیزی که در سال 2012 از سوی Microsoft عرضه شود، قطعاً یک مدل جدید از Xbox 360 خواهد بود. موضوع دیگر، این است که Microsoft در کنار Xbox 360 پلتفرم Windows و PC را نیز در اختیار دارد.

اینجاست که این احتمال قوت می گیرد که کنسول بعدی Xbox کاملاً روی Windows عرضه شود. این موضوع شدنی است. Xbox از هسته اصلی Windows  استفاده می کرد و حتی کنسول Dreamcast نیز از نسخه ویژه از Windows CE استفاده می کرد. در هر حال Windows جوابگوی نیازهای کاربران یک کنسول بازی بوده و Dashboard کنسول Xbox 360 نیز آن را لذت بخش تر کرد و در طی سال های گذشته تغییرات زیادی را شاهد بوده است. Microsoft ظاهر آن را به کلی تغییر داد و آن را به نسخه ای ویژه ای از Windows تبدیل کرد. حتی این کمپانی اعلام کرد که Windows 8 شامل شبکه Xbox Live نیز خواهد شد.

اضافه کردن شبکه Xbox Live به سیستم های PC تأثیر خوبی در عرضه بازی های مختلف برای این سیستم نیز خواهد داشت. Xbox 360 اکنون در مرحله ای قرار دارد که راحت می فروشد و حتی با کاهش قیمت نیز می توان فروش آن را بیشتر کرد. Microsoft دیگر اشتباهی که برای Xbox مرتکب شد را تکرار نمی کند و قصد ندارد یک کنسول گران قیمت را با قیمت ارزان راهی بازار کند. کاری که Sony آن را با PS3 تکرار کرد. قیمت ارزان چیزی است که مردم به دنبال آن هستند. چیزی که باعث شد آمار فروش Wii از کنسول های Xbox 360 و PS3 بسیار بیشتر شود. Microsoft می تواند قیمت Xbox 360 را کاهش دهد و پس از مدتی نسل بعدی آن را با همان قیمت قبلی Xbox 360 راهی بازار کند. اکنون Xbox 360 را می توان با 300 دلار خریداری کرد، اما با یک حرکت اقتصادی می توان نسل جدید این کنسول را نیز با همین قیمت به بازار عرضه کرد. موضوع بعدی عنوان هایی است که برای Xbox 360 در دست ساخت قرار دارند.

Microsoft اگر کنسول جدیدی را در دست ساخت داشت، هرگز Halo 4 را برای Xbox 360 تأیید نمی کرد. یک Halo جدید به تنهایی می تواند فروش بسیار بالایی را برای نسل جدید Xbox به همراه داشته باشد. در بهترین حالت برای ساخت یک بازی برای یک کنسول به دو سال زمان نیاز دارد. این موضوع نیز برای کمپانی های Third Party هم صدق می کند. با توجه به زمان بندی هایی که انجام شده، به نظر می رسد که استودیوی های بازیسازی هنوز زمان کافی برای به پایان رساندن یک بازی نسل بعدی را ندارند و نمی توانند آن را تا پایان سال 2012 تکمیل کنند. در ضمن باید به این موضوع نیز اشاره کرد که فروش بازی ها روی Xbox 360 و همین طور استقبال از Kinect به صورتی است که بازیسازان تمایل دارند تا بازی هایشان را برای کنسول های حاضر خلق کنند. با توجه به این گفته ها، می توان به این نتیجه رسید که سال 2012 سالی نیست که Microsoft در آن نسل بعدی Xbox را معرفی کند. البته باید یادآور شویم که این صحبت ها تماماً احتمالات هستند و ممکن است که این اتفاق نیز رخ بدهد. به هر حال همه چیز را زمان مشخص می کند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 25
  • آی پی امروز : 43
  • آی پی دیروز : 65
  • بازدید امروز : 233
  • باردید دیروز : 157
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 764
  • بازدید ماه : 2,097
  • بازدید سال : 8,189
  • بازدید کلی : 434,252